Tuesday 2 August 2016

Dan. Aku kembali.

*ambil nafas* dan....
Fuuuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Haa. Bersawang sangat sangat dan teramat kan blog aku nih. Tahu je.
K dah. Cukup tu untuk muqaddimah.

_____________________________________

Maka bismillah.

Rindu ke? Entah lah.
Buat yang mengikuti perkembangan aku (ceh bajet ada), alhamdulillah sudah boleh masuk dalam kumpulan graduan mahasiswa timur tengah. Luls. Alhamdulillah berkat doa kalian. Berjaya lalui satu lagi fasa fasa besar dalam kehidupan. Bergelar seorang graduan.

Dan tiba. Aku teringat. Saat menunggu semua keputusan masuk. Dekat 100 kali refresh web tu untuk tahu sama ada result dah keluar belum. Dan bila dah keluar semua result. Rasa nya sangat sangat dan sangat tak dapat aku gambarkan.

Bukan lah sebab dapat habiskan dengan keputusan yang cemerlang (bahkan jauh). Tapi aku rasa sangat bersyukur habis dalam tempoh yang aku sendiri target. Iye lah. Mana tak nya. Aku pernah lalui fasa fasa untuk aku putus asa dengan belajar. Gara gara bahasa arab punya pasal.

Aku. Akan merindui air mata yang turun saat susahnya aku nak memahami term term dalam bahasa arab. Bahkan. Akan merindui saat aku betul betul rasa dah fed-up dengan study hinggakan rasa nak balik Malaysia.

Apa pon alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah.

So what is next?

Saat kali pertama pergi memunculkan diri pada semua orang,

"Hensemnya! (serius tak perasan) mana awek?"
Aku macam, "haa? Apa?"

Tak kurang juga,

"Ni makin kurus ni kenapa. Tak ada orang jaga ke?"

Ada juga,

"Kenapa nampak lebih muda"
Yang ni serius aku kembang tak hingat dunia!

Aku tetap gembira dapat kembali ke pangkuan keluarga. Antara benda paling aku takut bila kat Jordan adalah bila aku tak sempat tatap muka abah ummi sekiranya Allah tarik mereka dulu pergi. Alhamdulillah nikmat itu masih aku terasa hingga kini.

Untuk perancangan akan datang?

Aku apply je semua bank yang mana aku rasa sesuai dengan diri aku. Jenis bank apa pon, aku tak kisah asalkan aku ada pengalaman. UIA pon aku minta. Cuma jujurnya. Aku dah sedikit tawar untuk sambung belajar. Mungkin. Sebab rasa diri ni tak layak kot untuk nak sambung. Entah lah labu.

Sementara tengah menganggur. Aku pon tak tahu aku buat apa. Futur tu lahai mudahnya datang menyerpa. Bahkan kadang tak sedar pon. Astaghfirullah. Tapi bagi aku. Sementara tak sibuk biarlah muka aku selalu ada di rumah nih.

Nanti dah busy. Serius tak hingat dunia. Jadi why not kan nikmati selagi mana masih ada. Ceh.

Aku pon tak tahu nak tulis apa sebenarnya. Ada apa apa. Boleh terus ke ruangan komen (bajet lagi). Aku kena mula balik ni asah kembali bakat menulis aku yang dah hilang entah ke mana.

Apapon. Doakan aku. Dapat ditempatkan di tempat yang terbaik.

Jumpa lagi~

1 comment:

suraya0809 said...

Selamat menulis kembali. Semoga dipermudahkan urusan muaz. 👍