Thursday 6 March 2014

Kerna Allah itu tak pernah mengecewakan sesiapa.

Kerna Dia itu tempat kita kembali segalanya.

InsyaAllah. Post ini aku dedikasikan khusus buat antara sahabat yang paling aku sayang keranaNya.

Yang sedang diuji hidupnya.

Yang sedang melawan rasa sakitnya. 

Dan ayat ini baru saja aku jadikan modal tadabbur dalam liqa (perjumpaan) dengan adeks terchenta. Balik saja liqa, bukak instagram.

Dapat tag dari dia.

" Mu'az, this is really hard! Am I strong enough?"

Terkedu. Diam tak terkata.
________________________________________________

Kadang kadang,
Kita tertanya.
Kenapa Allah berikan kita benda yang kita tak suka.
Apatah lagi perkara yang kita tak jangka.

Kadang kadang,
Kita kecewa.
Dengan hidup yang sedang kita hidup udaranya.
Kenapa perlu aku hadapi macam ini rupa?

Kadang kadang,
Kita rasa sakit.
Menahan diri memujuk hati.
Agar sabar dengan takdir Ilahi.

Namun,
Siapa kita.
Untuk melawan aturan seorang Tuhan buat hambaNya.

Bukankah.
Telah Allah bicara,
Di dalam surat cinta milikNya.

"... Dan dialah yang menciptakan tiap tiap sesuatu iaitu menentukan keadaan makhluk itu dengan ketentuan yang sempurna." 
(Furqan : ayat 2)

Mungkin tak sama.
Kalam aku dengan sakit yang kau rasa.
Tak akan pernah sama.
Orang yang merasa dengan orang yang memberi nasihat sentiasa.

Tapi,
Dalam beribu mahupun berjuta hambaNya,
Dia pilih kau diuji sebegini rupa.

Apakah.
Kau tak lihat sayangnya Dia?
Menjadi seorang yang istimewa.
Di sisi Dia.

Kadang kadang,
Jujurnya aku cemburu.

Bila mana,
Ujian yang kau terima bagi aku berat sentiasa.
Secara percuma,
Dia beri kau pahala berlipat ganda.

Mungkin.
Kalam ini tak bisa menenangkan hati yang sedang berduka.
Mahupun jiwa yang remuk sentiasa.

Tapi kenapa post kat sini.
Supaya kau bisa ingat.
Bila mana kau dah sihat nanti *allahumma amin*
Ada mereka mereka yang mendoakan kau sentiasa.

Yang pastinya.
Kau tak pernah sendiri.

Kerna syurga itu mahal harganya.
Maka wajarlah kau diuji sebegini rupa kan?

Sekurangnya kau dah ada wasilah.
Untuk dekatkan diri lagi dengan Allah.

Jujur, tetap aku cemburu dengan apa Dia beri buat kau
Wallahi!

Dan yang pasti.
Jangan pernah mengalah.
Sebelum kau ketemu jannah.

Semoga.
Teruuuuuus kuat di sana!
InsyaAllah. Doa kami mengiringi sentiasa!
______________________________________________

Kalian,
Doakan jugak eh buat sahabat aku sorang ni.
Agar bila dia sihat nanti.
Dia mampu menjadi pencetus ummah lagi!

1 comment:

Isyraf Imrani said...

Terima kasih Encik Supersaiya, motivasi gak untuk orang lain yang membacanya.