Tuesday 13 May 2014

Titik Bertindih.

"Assalamualaikum semua?"

"Apa khabar?"

"Sihat?"

"Apa? Tak sihat?"

"Hahahahaha. Takpe. Aku suka orang yang tak sihat!"

"Haa? Siapa aku?"

"Nanti kau akan tahu!"

Aku bersahabat baik dengan ramai manusia. Sini sana? Atas bawah? Kiri kanan? Jauh dekat? Haha. Semua orang tahu siapa aku. Boleh kata, satu dunia lah tahu siapa aku! Aku ni senang je nak dikenali. Dan, senang lagi nak melekat dengan seluruh manusia seantaro dunia.

Aku. Bila mana dah mula melekat dekat mereka, susah nak ditanggalkan. Makin lama aku dekat dengan diaorang, makin rapat jadinya hubungan aku dengan mereka. Senang je nak rapat dengan aku, buat je apa yang korang suka, nescaya aku akan datang cepat perkenalkan diri aku kepada korang.

Hidup aku?

Heh. Entahlah. Aku hidup melata kot. Kat mana mana aku boleh hidup. Bila bila aku boleh ada. Persis superman lah. Bila tahu orang ada masalah, waktu tu dia datang. Aku macam tu lah! Best kot hidup aku macam tu. Manusia pon suka aku. Bertambah lagi best lah hidup aku.

Siapa kawan baik aku?

Kawan baik aku ada di serata dunia. Kau pergi lah kat mana mana, mesti ramai kawan baik aku. Aku rasa, aku dah boleh buat komuniti kot. Kau travel lah ke negara mana pon, mesti ada kawan baik aku. Mereka adalah orang yang hidupnya sentiasa gembira. Enjoy dengan hidup dia. ber'ibadah' sana sini tak kira masa.

Aku suka berkawan dengan diaorang. Lagi rapat aku dengan diaorang, lagi galak diaorang dalam menghambakan diri kat dunia ni. Aku senang nak dekat dengan diaorang. Tapi susah nak tinggal jauh dari diaorang. Bila aku dah pergi jauh, nanti diaorang panggil aku balik.

Haa. Best kan hidup aku?

Aku rasa aku adalah makhluk yang paling disayangi ramai umat sekarang. Dari dulu hingga sekarang, aku tak pernah hilang kat hati diaorang. Makin lama, makin ramai pengikut aku. Serius. Aku bangga dan aku suka dengan hasil usaha aku. 

Sebab aku, dunia jadi 'aman'. Tak ada peperangan, tak ada kacau bilau. Semua boleh buat ikut apa diaorang suka. Jadi, tak payah lah nak gaduh apa apa. Diaorang pon saling tolong menolong dalam buat apa yang diaorang suka supaya diaorang dapat kenalkan aku kat ramai lagi orang haha.

Famous kan aku?

Nak join aku?

"Siapa aku?"

"Hahahahahahahahaha."

"Nak tahu?"


"Aku lah..."

"DOSA DAN MAKSIAT! hahahahahahahahahaha!"

Tempat kerja aku?

Hati hati mereka yang sibuk dengan dunia. Dan lalai dengan tujuan hidup mereka.

Dan mungkin.

KAU JUGA ADALAH KAWAN BAIK AKU!

hahahahahahahaha.

5 comments:

Ammar Hanapiah said...

nta ok x nie? seram plak rse. eh

Supersaiya said...

Hai Ammar! :)

Ana sihat je sentiasa.

Nta? :P

Atiqah Abd Rahim said...

sentap.

Unknown said...

Wah ! powernye blog nta :3

Unknown said...

Atiqah Rahim,
Syukran!

Faris Islam,
Doakan agar ana terus thabat akhii T.T